Sotra Golfklubb

Simulatorer:

Været på banen

Baneselskapet

Vi, Olaug og Bjørn Evanger, har drevet med drosjedrift i vel 20 år. I tillegg har vi drevet Sykkelbutikken AS i Skostredet i 20 år, Sotra Sport as i 6,5 år, og kombinert alt dette med gårdsdrift og sauehold. Etter at sauene ble slaktet og gårdsdriften nedlagt, endret vi bruksnavnet til Kobbeltveit Golf-& Naturpark og startet arbeidet med å bli baneselskap for Sotra Golfklubb.

Tanken om en golfbane blir født?

I år 2000 tok vi Grønt Kort. Samme året reiste vi på vår første skikkelige ferie, til Thailand. Der besøkte vi bl.a. en par 3 hulls bane som var anlagt i hagen til et hotell. Der fødtes tanken om å lage golfbane på vårt gårdsbruk.

Kobbeltveit Golf-& Naturpark er medlem i Kysteventyret. En reiselivsorganisasjon for Sotra og Øygarden.

I mars 2001 ble første søknad sendt Fjell kommune, og i 2005, var vi i gang.

Les meir om historia til baneselskapet og klubben her. (PDF, 2 MB)

Bakgrunnen for navnet

Gården heter g.nr.33 br.nr.9 Kobbeltveit i Fjell kommune.

Rundt 1925 skulle Posten etablere seg her. Navnet Kobbeltveit var alt i bruk som postadresse i Bergen. Derfor “døpte” Posten bygden til Kolltveit. Da Posten på Kolltveit ble nedlagt etter vel 70 år , søkte vi Namnenemda i Fjell kommune om å få navnet Kobbeltveit tilbake, men det ble nedstemt fordi folk hadde vendt seg til å bruke navnet Kolltveit.

Utmerkelser

2005 - Årets nykommer bedrift

Årets nykommer er en utmerkelse vi fikk i desember 2005 fra næringslivet i regionen via Vest Næringsråd (VNR)

2014 - Årets bedrift region vest

I 2009 var vi en av de fem nominerte til Årets bedrift. Da nådde vi ikke helt opp, men kom sterkt tilbake og vant årets bedrift i 2014! Bak prisen står Sparebanken Vest, Nordea, DNB og Vest Næringsråd. Formålet er å styrke og utvikle næringslivet i regionen, samt motivere til innsats.

Kriterier som blir vektlagt er:

• utvikling og lønnsomhet,
  • serviceinnstilling,
  • produktutvikling,
  • salg/markedsføring,
  • HMS og kvalitet,
  • bedriftens profil og omdømme.

Finn informasjon og tjenester

Logg inn